Mūsų Žinia vandeniui: Myliu Tave, Žeme! Myliu Tave, Vanduo! Džiaugiuosi, Kulpe, už Tave, kad Tu dabar švari. Nešk savo švarų vandenį per Talkšą į Mūšą!

Globojame: Talkšos ežero pietinę pakrantę ir vietą kur į Talkšos ežerą įteka Kulpės upelis.

Perskaitėme M. Emoto knygutę „Žinia, kurią mums praneša vanduo“. Ta žinia visus labai sudomino. Piešėme piešinius su palinkėjimais vandenėliui. Džiaugėmės, kad jo Lietuvoje dar netrūksta. Žiūrėjome mokslininkų darbus filmuke apie gyvąjį vandenį. Aptarėme filmuką apie vandens taršą iš „ Mokinukai .lt“. Dar piešėme, kas  teršia pasaulio vandenį. Vandens ir saulės kūryba –piešinys – „Vaivorykštė“.
Bandymai ir tyrimai: Vaikai , kurie gyvena netoli upelio ar prūdelio atnešė į klasę stiklainius su pasemtu vandeniu. Atnešė vandens ir iš Talkšos ežero, kurį nutarėme prižiūrėti ir tvarkyti. Nustatinėjome (kiek tai gali pirmokai) vandens taršą: rikiavome stiklainius pagal vandens spalvą. Stebėjomės ir svarstėme, kodėl iš tos pačios Vijolės upelio, bet iš skirtingų vietų vandens spalva kitokia. Darėme savo išvadas. Kitą dieną – bandėme , ar mus nesuklaidino stiklainių stiklo spalva. Supilstėme vandenį iš stiklainių į vienodus mėgintuvėlius. Tačiau ir dabar surikiavome juos ta pačia tvarka. Švariausias vanduo buvo iš čiaupo.  Dar atlikome bandymą su vandens čiurkšle ir žibintuvėliais. Vanduo atspindi šviesą ir tikrai spindi.  Aura parodė dar bandymą, kad žiūrint į vandenį pro stiklainį, piešinėlis „lūžta“ ir atrodo, „išlenda“ iš kitos pusės.
Švarinimo akcija: Orams atšilus ėjome prie Talkšos ežero su keliomis mamomis. Susiskirstėme į 4 komandas , rinkome ir rūšiavome šiukšle, stebėjome augalus, gyvūnus prie ežero. Į Talkšą įteka upelis Kulpė. Matavome jo plotį, vandens tekėjimo greitį. Linkėjome vandeniui būti skaidriam ir srauniam. Atsiprašėme, kad Kulpė kažkada buvo labai užteršta. Džiaugėmės, kad dabar švari Kulpė įteka į Mūšą.
Projekto darbų aptarimas: Šiukšlių surinkome 8 kilogramus 200 g. (Talkšos pakrantė miesto teritorijoje yra tvarkoma ir prižiūrima, bet šiukšlių vis tiek buvo). Daugiausiai buvo stiklo (1 kg)ir plastiko (7.5 kg). *Aptarėme vandens telkinio bioįvairovę. Prisiminėme augalų pavadinimus, matytus prie ežero gyvūnus, paukščius, žuvis, kurios gyvena Talkšoje.* Susipažinome su terminais: upės vaga ( 240 cm). , salpa( 3 m),šlaitas. Vikipedijoje radome, kad Kulpės išteka iš Rėkyvos ežero, jos ilgis 25,8 km , Įteka ji į Mūšą. * Kadangi matavome upės tėkmę(kiek laiko užtrunka, kol nuplaukia plūduras 4 metrus), tai mokėmės apskaičiuoti  upės tėkmės greitį m/s (vidurkis 1,416 m/s) *Buvome išmatavę, kad potvynio metu upės vanduo pakyla apie 10 cm. * Pirmokai pirmą kartą susipažino su vandens apytakos ratu gamtoje. * Aptarėme, kuo svarbus Talkšos ežeras šiauliečiams, kokie svarbūs pastatai šalia, koks piliakalnis netoli, kokios skulptūros prie ežero yra…

Projekte dalyvavo 26 mokiniai (7-8 m.), 2 mokytojos, 5 tėveliai.

Siauliu Jovaro progimn1 ? KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA